Σε μπούμερανγκ για την κυβέρνηση μετατράπηκε η υπόθεση της απόκτησης πολεμικών πλοίων μετά τους ανεύθυνους χειρισμούς του κυρ Φώτη, την ώρα που το Βερολίνο παίζει βρόμικο παιχνίδι για το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας.
Διαχρονικά οι διεθνείς συμμαχίες της χώρας περνούσαν μέσα από τον δρόμο της αγοράς νέων εξοπλιστικών συστημάτων και πάντοτε σε άμεση σύνδεση με την τουρκική απειλή. H τωρινή, σφοδρή ελληνοτουρκική κρίση, όπως ακριβώς συνέβη μετά τα Ιμια το 1996, έρχεται να επιβεβαιώσει αυτόν τον γενικό κανόνα, αυτήν τη φορά, όμως, όχι με όρους πλήρους εθνικού ελέγχου, αλλά αναδεικνύοντας τον μεγάλο βαθμό της εξάρτησης της χώρας από τους ξένους δανειστές και ειδικά από τη Γερμανία. Η νέα εξοπλιστική κούρσα με την υπόθεση των δύο γαλλικών φρεγατών FREMM, καθώς και την αναβάθμιση των 85 F-16, εκτός από την προχειρολογία του κυρ Φώτη, που βιάστηκε να ανακοινώσει την απόκτηση των πολεμικών πλοίων, γινόμενος ο ίδιος περίγελος στο τέλος, υποδηλώνει το προφανές. Οτι, δηλαδή, η παρούσα ελληνική κυβέρνηση -και οι επόμενες- δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιήσει κάποια πρωτοβουλία της αν πρώτα δεν ανάψει πράσινο φως η Μέρκελ, ακόμη και αν η πρωτοβουλία αφορά την εθνική άμυνα έναντι της υπαρκτής και διογκούμενης τουρκικής επιθετικότητας.
Η κυβέρνηση εκτέθηκε βαρύτατα με αφορμή το θέμα χρονομίσθωσης γαλλικών φρεγατών που μετατράπηκε σε μπούμερανγκ, πλήττοντας διεθνώς την εικόνα της. Σε κάθε περίπτωση, το νέο εξοπλιστικό πακέτο, αν τελικά προχωρήσει, αναμένεται να κοστίσει και αυτήν τη φορά πανάκριβα στους Ελληνες φορολογουμένους, καθώς το ποσό εκτιμάται κάπου στα 4 δισ. ευρώ, ωστόσο για την ώρα το τοπίο παραμένει θολό. Ο εκσυγχρονισμός των μαχητικών έχει κολλήσει εδώ και έξι μήνες, ενώ η υπόθεση με τις φρεγάτες FREMM εξελίσσεται σε κωμικοτραγικό επεισόδιο διπλωματικής εμπλοκής, με σενάρια να θέλουν τον γερμανικό παράγοντα να παίζει βρόμικο παιχνίδι ανάμεσα στη συνεννόηση Αθήνας και Παρισιού.
Σημειώνεται ότι προτού ξεσπάσει η... τρικυμία για τις φρεγάτες εξαιτίας της πρεμούρας του κυρ Φώτη είχε προηγηθεί το τηλεφώνημα του Εμανουέλ Μακρόν στον Αλέξη Τσίπρα, όπου εκτός από την τουρκική προκλητικότητα συζητήθηκε η αγορά γαλλικών οπλικών συστημάτων με αντάλλαγμα την υποστήριξη της Γαλλίας στο μείζον για τη χώρα ζήτημα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους. Επισήμως η κυβέρνηση διά στόματος Πάνου Καμμένου την Τετάρτη, στη συνέντευξη που παραχώρησε (έχοντας εκ δεξιών του τον κ. Κουβέλη με κατεβασμένα μούτρα), τόνισε ότι στη συνομιλία του προέδρου Μακρόν με τον πρωθυπουργό εξετάστηκε ως ενδεχόμενο το ποσό που αφορά την επιστροφή χρημάτων από τη Γαλλία προς την Ελλάδα να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να υπάρξει συνέργεια όχι για την ενοικίαση, αλλά για την κατασκευή φρεγατών στην Ελλάδα. Αυτή ήταν η επίσημη εξήγηση που δόθηκε στο μυστήριο. Ωστόσο, η γκάφα με τη δήθεν χρονομίσθωση των δύο γαλλικών FREMM αιωρούνταν επί μέρες στη δημόσια σφαίρα, χωρίς το Μέγαρο Μαξίμου να διαψεύσει τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας που είχε πάρει... σβάρνα τους δημοσιογράφους αποκαλύπτοντας πτυχές του θεματος. Γεγονός που προκαλεί εύλογα ερωτήματα και δικαιολογημένα πυροδοτεί σενάρια σχετικά με τους χειρισμούς και τις... αφέλειες που μετέτρεψαν το σημαίνον ζήτημα της ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού σε θέατρο σκιών, την ώρα που η Αγκυρα αμφισβητεί την ελληνικότητα του Αιγαίου.
Σύμφωνα με πηγές που τροφοδοτούν αυτά τα σενάρια, υπήρξε όντως συμφωνία ανάμεσα στον Αλέξη Τσίπρα και στον Εμανουέλ Μακρόν για την απόκτηση με τη μορφή leasing των δύο πολεμικών σκαφών, με αντάλλαγμα τη γαλλική υποστήριξη στο θέμα του χρέους, καθώς η ελληνική κυβέρνηση ζητάει την επιστροφή των κερδών που αποκόμισαν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης από τα ελληνικά ομόλογα, τα οποία απέκτησαν πριν από το 2012 από τη δευτερογενή αγορά. Μια τέτοια επιστροφή θα σήμαινε σημαντική ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Η Γαλλία φέρεται ότι δέχτηκε να υποστηρίξει το ελληνικό αίτημα, ζητώντας ως αντάλλαγμα μεγάλο μέρος από τα κονδύλια που θα επιστραφούν να πάνε στην αγορά γαλλικών οπλικών συστημάτων, όπως οι φρεγάτες, οι οποίες τελικά δεν θα πλεύσουν αυτό το καλοκαίρι, όπως ανακοίνωνε καμαρωτός ο πολιτικάντης κ. Κουβέλης.
Κολλάει στην προκαταβολή η αναβάθμιση των μαχητικών F-16 από τις ΗΠΑ
Οσον αφορά τα μαχητικά F-16, η αμερικανική πλευρά περιμένει την Ελλάδα να συμφωνήσει και παράλληλα με την εκταμίευση της προκαταβολής να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα το οποίο έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση και ανέρχεται σε 1,1 δισ. δολάρια.
Η ελληνική πλευρά από την άλλη και συνοπτικά περιμένει δύο πράγματα από τους Αμερικανούς. Πρώτον, να ρίξουν την τιμή ώστε να πέσει στο 1,1 δισ. που έχει εγκριθεί και, δεύτερον, να γίνουν... ευκολίες πληρωμής στις πρώτες δόσεις, δεδομένων και των αυστηρών πλαισίων που θέτουν οι δανειστές στα δημοσιονομικά της χώρας.
Οπως τόνισε ο Πάνος Καμμένος, είναι αδύνατον η χώρα μας να προκαταβάλει το τίμημα για τα F-16 και να συνεχίσει να διατηρεί τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική που έχουν επιβάλει οι ίδιοι οι δανειστές. «Εχω ενημερώσει και τον πρέσβη των ΗΠΑ και τέσσερις φορές τον Αμερικανό ομόλογό μου ότι δεν γίνεται να δώσουμε προκαταβολικά τα λεφτά και να πάρουμε τα αεροσκάφη σε δύο χρόνια» σημείωσε αναφερόμενος στη διαφορά με την κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin για τις καταβολές των τιμημάτων που αφορούν το 2018, το 2019, το 2020 και μετά το 2021.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Διαχρονικά οι διεθνείς συμμαχίες της χώρας περνούσαν μέσα από τον δρόμο της αγοράς νέων εξοπλιστικών συστημάτων και πάντοτε σε άμεση σύνδεση με την τουρκική απειλή. H τωρινή, σφοδρή ελληνοτουρκική κρίση, όπως ακριβώς συνέβη μετά τα Ιμια το 1996, έρχεται να επιβεβαιώσει αυτόν τον γενικό κανόνα, αυτήν τη φορά, όμως, όχι με όρους πλήρους εθνικού ελέγχου, αλλά αναδεικνύοντας τον μεγάλο βαθμό της εξάρτησης της χώρας από τους ξένους δανειστές και ειδικά από τη Γερμανία. Η νέα εξοπλιστική κούρσα με την υπόθεση των δύο γαλλικών φρεγατών FREMM, καθώς και την αναβάθμιση των 85 F-16, εκτός από την προχειρολογία του κυρ Φώτη, που βιάστηκε να ανακοινώσει την απόκτηση των πολεμικών πλοίων, γινόμενος ο ίδιος περίγελος στο τέλος, υποδηλώνει το προφανές. Οτι, δηλαδή, η παρούσα ελληνική κυβέρνηση -και οι επόμενες- δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιήσει κάποια πρωτοβουλία της αν πρώτα δεν ανάψει πράσινο φως η Μέρκελ, ακόμη και αν η πρωτοβουλία αφορά την εθνική άμυνα έναντι της υπαρκτής και διογκούμενης τουρκικής επιθετικότητας.
Η κυβέρνηση εκτέθηκε βαρύτατα με αφορμή το θέμα χρονομίσθωσης γαλλικών φρεγατών που μετατράπηκε σε μπούμερανγκ, πλήττοντας διεθνώς την εικόνα της. Σε κάθε περίπτωση, το νέο εξοπλιστικό πακέτο, αν τελικά προχωρήσει, αναμένεται να κοστίσει και αυτήν τη φορά πανάκριβα στους Ελληνες φορολογουμένους, καθώς το ποσό εκτιμάται κάπου στα 4 δισ. ευρώ, ωστόσο για την ώρα το τοπίο παραμένει θολό. Ο εκσυγχρονισμός των μαχητικών έχει κολλήσει εδώ και έξι μήνες, ενώ η υπόθεση με τις φρεγάτες FREMM εξελίσσεται σε κωμικοτραγικό επεισόδιο διπλωματικής εμπλοκής, με σενάρια να θέλουν τον γερμανικό παράγοντα να παίζει βρόμικο παιχνίδι ανάμεσα στη συνεννόηση Αθήνας και Παρισιού.
Σημειώνεται ότι προτού ξεσπάσει η... τρικυμία για τις φρεγάτες εξαιτίας της πρεμούρας του κυρ Φώτη είχε προηγηθεί το τηλεφώνημα του Εμανουέλ Μακρόν στον Αλέξη Τσίπρα, όπου εκτός από την τουρκική προκλητικότητα συζητήθηκε η αγορά γαλλικών οπλικών συστημάτων με αντάλλαγμα την υποστήριξη της Γαλλίας στο μείζον για τη χώρα ζήτημα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους. Επισήμως η κυβέρνηση διά στόματος Πάνου Καμμένου την Τετάρτη, στη συνέντευξη που παραχώρησε (έχοντας εκ δεξιών του τον κ. Κουβέλη με κατεβασμένα μούτρα), τόνισε ότι στη συνομιλία του προέδρου Μακρόν με τον πρωθυπουργό εξετάστηκε ως ενδεχόμενο το ποσό που αφορά την επιστροφή χρημάτων από τη Γαλλία προς την Ελλάδα να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να υπάρξει συνέργεια όχι για την ενοικίαση, αλλά για την κατασκευή φρεγατών στην Ελλάδα. Αυτή ήταν η επίσημη εξήγηση που δόθηκε στο μυστήριο. Ωστόσο, η γκάφα με τη δήθεν χρονομίσθωση των δύο γαλλικών FREMM αιωρούνταν επί μέρες στη δημόσια σφαίρα, χωρίς το Μέγαρο Μαξίμου να διαψεύσει τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας που είχε πάρει... σβάρνα τους δημοσιογράφους αποκαλύπτοντας πτυχές του θεματος. Γεγονός που προκαλεί εύλογα ερωτήματα και δικαιολογημένα πυροδοτεί σενάρια σχετικά με τους χειρισμούς και τις... αφέλειες που μετέτρεψαν το σημαίνον ζήτημα της ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού σε θέατρο σκιών, την ώρα που η Αγκυρα αμφισβητεί την ελληνικότητα του Αιγαίου.
Σύμφωνα με πηγές που τροφοδοτούν αυτά τα σενάρια, υπήρξε όντως συμφωνία ανάμεσα στον Αλέξη Τσίπρα και στον Εμανουέλ Μακρόν για την απόκτηση με τη μορφή leasing των δύο πολεμικών σκαφών, με αντάλλαγμα τη γαλλική υποστήριξη στο θέμα του χρέους, καθώς η ελληνική κυβέρνηση ζητάει την επιστροφή των κερδών που αποκόμισαν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης από τα ελληνικά ομόλογα, τα οποία απέκτησαν πριν από το 2012 από τη δευτερογενή αγορά. Μια τέτοια επιστροφή θα σήμαινε σημαντική ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Η Γαλλία φέρεται ότι δέχτηκε να υποστηρίξει το ελληνικό αίτημα, ζητώντας ως αντάλλαγμα μεγάλο μέρος από τα κονδύλια που θα επιστραφούν να πάνε στην αγορά γαλλικών οπλικών συστημάτων, όπως οι φρεγάτες, οι οποίες τελικά δεν θα πλεύσουν αυτό το καλοκαίρι, όπως ανακοίνωνε καμαρωτός ο πολιτικάντης κ. Κουβέλης.
Κολλάει στην προκαταβολή η αναβάθμιση των μαχητικών F-16 από τις ΗΠΑ
Οσον αφορά τα μαχητικά F-16, η αμερικανική πλευρά περιμένει την Ελλάδα να συμφωνήσει και παράλληλα με την εκταμίευση της προκαταβολής να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα το οποίο έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση και ανέρχεται σε 1,1 δισ. δολάρια.
Η ελληνική πλευρά από την άλλη και συνοπτικά περιμένει δύο πράγματα από τους Αμερικανούς. Πρώτον, να ρίξουν την τιμή ώστε να πέσει στο 1,1 δισ. που έχει εγκριθεί και, δεύτερον, να γίνουν... ευκολίες πληρωμής στις πρώτες δόσεις, δεδομένων και των αυστηρών πλαισίων που θέτουν οι δανειστές στα δημοσιονομικά της χώρας.
Οπως τόνισε ο Πάνος Καμμένος, είναι αδύνατον η χώρα μας να προκαταβάλει το τίμημα για τα F-16 και να συνεχίσει να διατηρεί τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική που έχουν επιβάλει οι ίδιοι οι δανειστές. «Εχω ενημερώσει και τον πρέσβη των ΗΠΑ και τέσσερις φορές τον Αμερικανό ομόλογό μου ότι δεν γίνεται να δώσουμε προκαταβολικά τα λεφτά και να πάρουμε τα αεροσκάφη σε δύο χρόνια» σημείωσε αναφερόμενος στη διαφορά με την κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin για τις καταβολές των τιμημάτων που αφορούν το 2018, το 2019, το 2020 και μετά το 2021.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια