Στις κατηγορίες του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ότι το Facebook «είναι εναντίον του» απάντησε ο ιδρυτής του κοινωνικού δικτύου, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
Σε ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο Facebook, ο Ζάκερμπεργκ έγραψε πως «ελπίζουμε να δώσουμε σε όλους μια φωνή και να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα για όλες τις ιδέες. Ο Τραμπ λέει πως το Facebook είναι εναντίον του. Οι φιλελεύθεροι λένε ότι βοηθήσαμε τον Τραμπ. Και οι δύο πλευρές αναστατώνονται από ιδέες και περιεχόμενο που δεν τους αρέσει. Έτσι είναι όταν τρέχεις μια πλατφόρμα για όλες τις ιδέες».
Συνεχίζοντας, ο Ζάκερμπεργκ γράφει πως τα γεγονότα δείχνουν ότι ο ρόλος τουFacebook στις εκλογές ήταν διαφορετικός από ό,τι λένε οι περισσότεροι: Όπως αναφέρει, ακούστηκαν οι φωνές περισσότερων ανθρώπων από ποτέ άλλοτε, με δισεκατομμύρια αλληλεπιδράσεις χρηστών πάνω σε θέματα που «μπορεί να μην είχαν γίνει ποτέ offline. Συζητήθηκε κάθε θέμα, όχι μόνο αυτά που κάλυψαν τα ΜΜΕ».
Όπως συμπληρώνει ο ιδρυτής του Facebook, επρόκειτο επίσης για τις πρώτες αμερικανικές εκλογές στις οποίες το Ίντερνετ αποτελούσε βασικό τρόπο επικοινωνίας των υποψηφίων, ενώ στο πλαίσιο των προεκλογικών εκστρατειών δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια σε διαφημίσεις online. Ακόμη- όπως υποστηρίζει ο Ζάκερμπεργκ- οι προσπάθειες του Facebook να ενθαρρύνει πολίτες να πάνε να ψηφίσουν έκαναν μέχρι και 2 εκατ. άτομα να εγγραφούν για να το κάνουν. «Αυτό είναι μεγαλύτερο από τις αντίστοιχες προσπάθειες των εκστρατειών Τραμπ και Κλίντον μαζί».
Αναφερόμενος στο ζήτημα της παραπληροφόρησης στο Facebook και το πώς αυτή μπορεί να επηρέασε το αποτέλεσμα των εκλογών, απολογήθηκε για την παλαιότερη τοποθέτησή του πως οι ισχυρισμοί αυτοί είναι «τρλή ιδέα».
«Πρόκειται για πολύ σημαντικό ζήτημα για να το προσπεράσει κανείς. Αλλά τα δεδομένα που έχουμε πάντα έδειχναν πως η ευρύτερη επίδρασή μας- από το να δίνουμε φωνή στους ανθρώπους μέχρι το να επιτρέπουμε σε υποψηφίους να επικοινωνούν άμεσα και να βοηθούμε εκατομμύρια άτομα να ψηφίσουν- έπαιξε πολύ μεγαλύτερο ρόλο σε αυτές τις εκλογές».
Καταλήγοντας, λέει πως «θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τη δημιουργία μιας κοινότητας για όλους τους ανθρώπους. Θα κάνουμε αυτό που μπορούμε για να αμυνθούμε απέναντι σε κράτη- έθνη που προσπαθούν να διασπείρουν παραπληροφόρηση και να υπονομεύσουν εκλογές. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε για να διασφαλίσουμε την ακεραιότητα των ελεύθερων και δίκαιων εκλογών ανά τον κόσμο, και για να διασφαλίσουμε πως η κοινότητά μας είναι μια πλατφόρμα για όλες τις ιδέες- και δύναμη καλού στη δημοκρατία».
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του Σεπτεμβρίου το Facebook προέβη στην αποκάλυψη πως 100.000 δολάρια δαπανήθηκαν για περίπου 3.000 διαφημίσεις στην πλατφόρμα του, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2015 μέχρι τον Μάιο του 2017, οι οποίες φαίνονται να συνδέονται με τη Ρωσία και είχαν πολιτικό περιεχόμενο. Επίσης, η Γερουσία και η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ζήτησαν επίσημα από στελέχη της Google, του Facebook και του Twitter να καταθέσουν στο πλαίσιο των ερευνών για τη φερόμενη ρωσική προσπάθεια επηρεασμού του αποτελέσματος των προεδρικών εκλογών.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Σε ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο Facebook, ο Ζάκερμπεργκ έγραψε πως «ελπίζουμε να δώσουμε σε όλους μια φωνή και να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα για όλες τις ιδέες. Ο Τραμπ λέει πως το Facebook είναι εναντίον του. Οι φιλελεύθεροι λένε ότι βοηθήσαμε τον Τραμπ. Και οι δύο πλευρές αναστατώνονται από ιδέες και περιεχόμενο που δεν τους αρέσει. Έτσι είναι όταν τρέχεις μια πλατφόρμα για όλες τις ιδέες».
Facebook was always anti-Trump.The Networks were always anti-Trump hence,Fake News, @nytimes(apologized) & @WaPo were anti-Trump. Collusion?— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 27 Σεπτεμβρίου 2017
Συνεχίζοντας, ο Ζάκερμπεργκ γράφει πως τα γεγονότα δείχνουν ότι ο ρόλος τουFacebook στις εκλογές ήταν διαφορετικός από ό,τι λένε οι περισσότεροι: Όπως αναφέρει, ακούστηκαν οι φωνές περισσότερων ανθρώπων από ποτέ άλλοτε, με δισεκατομμύρια αλληλεπιδράσεις χρηστών πάνω σε θέματα που «μπορεί να μην είχαν γίνει ποτέ offline. Συζητήθηκε κάθε θέμα, όχι μόνο αυτά που κάλυψαν τα ΜΜΕ».
Όπως συμπληρώνει ο ιδρυτής του Facebook, επρόκειτο επίσης για τις πρώτες αμερικανικές εκλογές στις οποίες το Ίντερνετ αποτελούσε βασικό τρόπο επικοινωνίας των υποψηφίων, ενώ στο πλαίσιο των προεκλογικών εκστρατειών δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια σε διαφημίσεις online. Ακόμη- όπως υποστηρίζει ο Ζάκερμπεργκ- οι προσπάθειες του Facebook να ενθαρρύνει πολίτες να πάνε να ψηφίσουν έκαναν μέχρι και 2 εκατ. άτομα να εγγραφούν για να το κάνουν. «Αυτό είναι μεγαλύτερο από τις αντίστοιχες προσπάθειες των εκστρατειών Τραμπ και Κλίντον μαζί».
Αναφερόμενος στο ζήτημα της παραπληροφόρησης στο Facebook και το πώς αυτή μπορεί να επηρέασε το αποτέλεσμα των εκλογών, απολογήθηκε για την παλαιότερη τοποθέτησή του πως οι ισχυρισμοί αυτοί είναι «τρλή ιδέα».
«Πρόκειται για πολύ σημαντικό ζήτημα για να το προσπεράσει κανείς. Αλλά τα δεδομένα που έχουμε πάντα έδειχναν πως η ευρύτερη επίδρασή μας- από το να δίνουμε φωνή στους ανθρώπους μέχρι το να επιτρέπουμε σε υποψηφίους να επικοινωνούν άμεσα και να βοηθούμε εκατομμύρια άτομα να ψηφίσουν- έπαιξε πολύ μεγαλύτερο ρόλο σε αυτές τις εκλογές».
Καταλήγοντας, λέει πως «θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τη δημιουργία μιας κοινότητας για όλους τους ανθρώπους. Θα κάνουμε αυτό που μπορούμε για να αμυνθούμε απέναντι σε κράτη- έθνη που προσπαθούν να διασπείρουν παραπληροφόρηση και να υπονομεύσουν εκλογές. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε για να διασφαλίσουμε την ακεραιότητα των ελεύθερων και δίκαιων εκλογών ανά τον κόσμο, και για να διασφαλίσουμε πως η κοινότητά μας είναι μια πλατφόρμα για όλες τις ιδέες- και δύναμη καλού στη δημοκρατία».
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του Σεπτεμβρίου το Facebook προέβη στην αποκάλυψη πως 100.000 δολάρια δαπανήθηκαν για περίπου 3.000 διαφημίσεις στην πλατφόρμα του, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2015 μέχρι τον Μάιο του 2017, οι οποίες φαίνονται να συνδέονται με τη Ρωσία και είχαν πολιτικό περιεχόμενο. Επίσης, η Γερουσία και η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ζήτησαν επίσημα από στελέχη της Google, του Facebook και του Twitter να καταθέσουν στο πλαίσιο των ερευνών για τη φερόμενη ρωσική προσπάθεια επηρεασμού του αποτελέσματος των προεδρικών εκλογών.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια