Η Airbus Helicopters αποκάλυψε την Τρίτη στο Paris Air Show την αεροδυναμική διαρρύθμιση του αεροσκάφους επίδειξης που αναπτύσσει, στο πλαίσιο του προγράμματος Clean Sky 2.
Το σκάφος φέρει το κωδικό όνομα Racer (Rapid and Cost Effective Rotorcraft) και, σύμφωνα με την εταιρεία, θα ενσωματώνει καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα το καθιστούν ικανό για ταχύτητα cruise άνω των 400 χλμ/ ώρα.
«Θα αποσκοπεί στο να επιτυγχάνει τον καλύτερο συνδυασμό ταχύτητας, αποδοτικότητας κόστους, βιωσιμότητας και επιδόσεων αποστολής» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, όπου επίσης επισημαίνεται πως η τελική συναρμολόγηση του αεροσκάφους αναμένεται να αρχίσει το 2019, με μια πρώτη πτήση το επόμενο έτος.
Το Racer θα κατασκευαστεί με βάση μια απλή αρχιτεκτονική, με στόχο την ασφάλεια και την αποδοτικότητα κόστους- ένα design «box-wing», με σκοπό την επίτευξη των βέλτιστων δυνατών αεροδυναμικών επιδόσεων. Ο σχεδιασμός αυτός θα παρέχει ανύψωση στο cruise mode, ενώ θα προστατεύει τους επιβάτες από την επίδραση των ελίκων.
Το σκάφος θα περιλαμβάνει επίσης ένα «eco mode» (για εκκίνηση/ παύση της μιας μηχανής εν πτήσει, για να εξοικονομούνται καύσιμα και να αυξάνεται η εμβέλεια) καθώς και ειδικό σχεδιασμό για να μην είναι πολύ θορυβώδες. Επίσης, το αεροσκάφος θα επωφελείται από χρήση υβριδικών μεταλλικών υλικών, για μικρότερο βάρος και κόστος.
Γενικότερα, το Racer βασίζεται στο σκάφος επίδειξης X3, όπου δοκιμάστηκαν πολλές από τις ιδέες που ενσωματώνει, και η εταιρεία αποσκοπεί στο να φέρει το concept αυτό πιο κοντά στην πραγματικότητα, για ένα αεροσκάφος που θα είναι ικανό να φέρει σε πέρας μεγάλο εύρος αποστολών- από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και λειτουργία ασθενοφόρου μέχρι αερομεταφορές κ.α.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Το σκάφος φέρει το κωδικό όνομα Racer (Rapid and Cost Effective Rotorcraft) και, σύμφωνα με την εταιρεία, θα ενσωματώνει καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα το καθιστούν ικανό για ταχύτητα cruise άνω των 400 χλμ/ ώρα.
«Θα αποσκοπεί στο να επιτυγχάνει τον καλύτερο συνδυασμό ταχύτητας, αποδοτικότητας κόστους, βιωσιμότητας και επιδόσεων αποστολής» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, όπου επίσης επισημαίνεται πως η τελική συναρμολόγηση του αεροσκάφους αναμένεται να αρχίσει το 2019, με μια πρώτη πτήση το επόμενο έτος.
Το Racer θα κατασκευαστεί με βάση μια απλή αρχιτεκτονική, με στόχο την ασφάλεια και την αποδοτικότητα κόστους- ένα design «box-wing», με σκοπό την επίτευξη των βέλτιστων δυνατών αεροδυναμικών επιδόσεων. Ο σχεδιασμός αυτός θα παρέχει ανύψωση στο cruise mode, ενώ θα προστατεύει τους επιβάτες από την επίδραση των ελίκων.
Το σκάφος θα περιλαμβάνει επίσης ένα «eco mode» (για εκκίνηση/ παύση της μιας μηχανής εν πτήσει, για να εξοικονομούνται καύσιμα και να αυξάνεται η εμβέλεια) καθώς και ειδικό σχεδιασμό για να μην είναι πολύ θορυβώδες. Επίσης, το αεροσκάφος θα επωφελείται από χρήση υβριδικών μεταλλικών υλικών, για μικρότερο βάρος και κόστος.
Γενικότερα, το Racer βασίζεται στο σκάφος επίδειξης X3, όπου δοκιμάστηκαν πολλές από τις ιδέες που ενσωματώνει, και η εταιρεία αποσκοπεί στο να φέρει το concept αυτό πιο κοντά στην πραγματικότητα, για ένα αεροσκάφος που θα είναι ικανό να φέρει σε πέρας μεγάλο εύρος αποστολών- από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και λειτουργία ασθενοφόρου μέχρι αερομεταφορές κ.α.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια