Εάν οι Βρυξέλλες και η 22α Μαίου είναι ο τελικός σταθμός για τη συμφωνία με τους δανειστές, το Πεκίνο και το διήμερο της 14ης και 15ης Μαίου μπορεί και να είναι ο μεγάλος σταθμός του Αλέξη Τσίπρα στο στοίχημα της αλλαγής σελίδας και μετάβασης στην εποχή της ανάκαμψης.
Η εμπορική και επενδυτική συνεργασία με την Κίνα έχει αναδειχθεί σε κομβικό στοιχείο του σχεδιασμού της κυβέρνησης για στροφή από το μνημονιακό τούνελ στην «παραγωγή ανάπτυξης», την προσέλκυση επενδύσεων και την, πάση δυνάμει, ενίσχυση της απασχόλησης.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση επενδύει πολλά στην παρουσία του πρωθυπουργού και της ελληνικής αποστολής στο φόρουμ του Δρόμου του Μεταξιού («One Belt One Road») στις 14 και 15 Μαίου – ενός φόρουμ, μέσω του οποίου η Κίνα προωθεί την αναβίωση του χερσαίου και θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού.
Η διεύρυνση της σινο-ελληνικής συνεργασίας, η οποία έχει πάρει νέα ώθηση μετά την, ταραχώδη μεν, επιτυχή εν τέλει, δε, είσοδο της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, δρομολογείται εδώ και αρκετό καιρό και οι τελικοί της άξονες διαμορφώθηκαν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κινέζου υπουργού Εξωτερικών Ουάνγκ Γι στην Αθήνα ενώ μακρά προεργασία έχει γίνει και από την πλευρά του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Στέργιου Πιτσιώρλα.
Οι μεταφορές, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, οι υποδομές και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι βασικοί τομείς σ’ αυτούς τους άξονες συνεργασίας, για τους οποίους αναμένεται να υπογραφεί και τριετές μνημόνιο προώθησης επενδύσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κεντρική θέση στην εν λόγω επενδυτική συνεργασία έχουν projects τα οποία σχετίζονται με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών από την Ελλάδα προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη με εμπορικές πύλες τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την κινεζική πλευρά φέρεται να έχει εκδηλωθεί και για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στο πλαίσιο της αξιοποίησης του θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού. Το κινεζικό ενδιαφέρον αφορά, ουσιαστικά, τη δημιουργία μια ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης στη Μεσόγειο και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις για τον Σκαραμαγκά είναι αρκετά προωθημένες.
Στο πεδίο της ενέργειας το βάρος δίνεται στις ανανεώσιμες πηγές αλλά και στην αναβάθμιση – αξιοποίηση παλαιών λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, ενώ δρομολογείται συνεργασία και σε και νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω της Alibaba – του επιχειρηματικού κολοσσού του κινέζου μεγιστάνα Τζακ Μα.
Η επίσκεψη Τσίπρα στο Πεκίνο όμως, πέραν του επενδυτικού σκέλους, έχει και πολιτικό ενδιαφέρον καθώς τα τελευταία 24ωρα υπάρχουν σενάρια πιθανής συνάντησής του στο περιθώριο του φόρουμ με τον τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν.
Πρόκειται, πάντως, για σενάρια που δεν επιβεβαιώνονται ούτε από την Αθήνα, ούτε από την Αγκυρα. Με βάση τα έως τώρα γωνστό πρόγραμμα, ο έλληνας πρωθυπουργός θα έχει στο Πεκίνο συναντήσεις με τον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπινγκ και τον πρωθυπουργό της Κίνας Λι Κετσιάνγκ.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η εμπορική και επενδυτική συνεργασία με την Κίνα έχει αναδειχθεί σε κομβικό στοιχείο του σχεδιασμού της κυβέρνησης για στροφή από το μνημονιακό τούνελ στην «παραγωγή ανάπτυξης», την προσέλκυση επενδύσεων και την, πάση δυνάμει, ενίσχυση της απασχόλησης.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση επενδύει πολλά στην παρουσία του πρωθυπουργού και της ελληνικής αποστολής στο φόρουμ του Δρόμου του Μεταξιού («One Belt One Road») στις 14 και 15 Μαίου – ενός φόρουμ, μέσω του οποίου η Κίνα προωθεί την αναβίωση του χερσαίου και θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού.
Η διεύρυνση της σινο-ελληνικής συνεργασίας, η οποία έχει πάρει νέα ώθηση μετά την, ταραχώδη μεν, επιτυχή εν τέλει, δε, είσοδο της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, δρομολογείται εδώ και αρκετό καιρό και οι τελικοί της άξονες διαμορφώθηκαν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κινέζου υπουργού Εξωτερικών Ουάνγκ Γι στην Αθήνα ενώ μακρά προεργασία έχει γίνει και από την πλευρά του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Στέργιου Πιτσιώρλα.
Οι μεταφορές, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, οι υποδομές και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι βασικοί τομείς σ’ αυτούς τους άξονες συνεργασίας, για τους οποίους αναμένεται να υπογραφεί και τριετές μνημόνιο προώθησης επενδύσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κεντρική θέση στην εν λόγω επενδυτική συνεργασία έχουν projects τα οποία σχετίζονται με την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών από την Ελλάδα προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη με εμπορικές πύλες τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την κινεζική πλευρά φέρεται να έχει εκδηλωθεί και για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στο πλαίσιο της αξιοποίησης του θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού. Το κινεζικό ενδιαφέρον αφορά, ουσιαστικά, τη δημιουργία μια ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης στη Μεσόγειο και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις για τον Σκαραμαγκά είναι αρκετά προωθημένες.
Στο πεδίο της ενέργειας το βάρος δίνεται στις ανανεώσιμες πηγές αλλά και στην αναβάθμιση – αξιοποίηση παλαιών λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, ενώ δρομολογείται συνεργασία και σε και νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω της Alibaba – του επιχειρηματικού κολοσσού του κινέζου μεγιστάνα Τζακ Μα.
Η επίσκεψη Τσίπρα στο Πεκίνο όμως, πέραν του επενδυτικού σκέλους, έχει και πολιτικό ενδιαφέρον καθώς τα τελευταία 24ωρα υπάρχουν σενάρια πιθανής συνάντησής του στο περιθώριο του φόρουμ με τον τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν.
Πρόκειται, πάντως, για σενάρια που δεν επιβεβαιώνονται ούτε από την Αθήνα, ούτε από την Αγκυρα. Με βάση τα έως τώρα γωνστό πρόγραμμα, ο έλληνας πρωθυπουργός θα έχει στο Πεκίνο συναντήσεις με τον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπινγκ και τον πρωθυπουργό της Κίνας Λι Κετσιάνγκ.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια