Φαίνεται ότι οι θεσμοί έχουν αποφασίσει πως οι Έλληνες θα ζουν με το μοναδικό πράγμα που έχουν αφήσει αφορολόγητο: τον αέρα που αναπνέουμε. Διαφορετικά, δεν μπορούμε να καταλάβουμε την εμμονή τους σε μια λιτότητα χωρίς τέλος.
Τα στοιχεία των ερευνών, που τον τελευταίο καιρό βλέπουν το φως της δημοσιότητας, προκαλούν σοκ και δέος για το πού μας έχουν φτάσει με τα μέτρα και την άγρια φορολογία.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Τα στοιχεία των ερευνών, που τον τελευταίο καιρό βλέπουν το φως της δημοσιότητας, προκαλούν σοκ και δέος για το πού μας έχουν φτάσει με τα μέτρα και την άγρια φορολογία.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες, οι Έλληνες αναγκάζονται πλέον να περιορίσουν ακόμη και το γάλα και το ψωμί για να μπορέσουν να πληρώσουν όσα οι θεσμοί, μέσω του ελληνικού κράτους, τους ζητούν. Τα στοιχεία πραγματικά σοκάρουν: Τους δύο πρώτους μήνες του 2017 καταγράφεται πτώση πωλήσεων στο ψωμί και το γάλα από 5%-7%. Και να ήταν μόνο αυτό...
Οι Έλληνες, που γέμιζαν τα καρότσια των σούπερ μάρκετ, έχουν ήδη περιοριστεί στα καλάθια, καθώς τον Ιανουάριο ο τζίρος υποχώρησε κατά 10%, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η πτώση ανήλθε στο 15%, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές περιόδους. Το 2017 εξελίσσεται ακόμη πιο «μαύρο» και από τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις... Το «ψαλίδι» στην αγορά ψωμιού και γάλακτος δεν είναι το μοναδικό, καθώς η πλειονότητα των Ελλήνων έχει αλλάξει καταναλωτική συμπεριφορά λόγω των πετσοκομμένων μισθών και συντάξεων.
Πρόσφατη, άλλωστε, είναι η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σύμφωνα με την οποία σχεδόν εννέα στους δέκα Έλληνες ψωνίζουν με προσφορές, κουπόνια και δωροεπιταγές, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα!
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., τον πρώτο μήνα του έτους σημειώθηκε συνολικά μείωση των πωλήσεων σε τρόφιμα, ποτά και καπνό (11,7%), σε πολυκαταστήματα (8,1%), έπιπλα, ηλεκτρικά είδη, οικιακό εξοπλισμό (7,9%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (5,4%), φαρμακευτικά, καλλυντικά (2,8%).
Όμως, η μείωση της καταναλωτικής δύναμης έχει ακόμα μία μεγάλη επίπτωση, καθώς δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών - προβλήματα που έρχονται να προστεθούν στο ασφυκτικό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον. Κι όμως, οι λογιστές των θεσμών δεν καταλαβαίνουν ούτε από αριθμούς..
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια