Γράφει ο Βασίλης Γκουρογιάννης
Δικηγόρος - συγγραφέας |
Αλλά ακόμη και οι εθνικές εξεγέρσεις, όπως οι δικές μας κατά των Τούρκων, είχαν και το στοιχείο της οικονομικής διάστασης καθώς οι εξεγερμένοι θεωρούσαν ότι μετά την απελευθέρωση θα απαλλαγούν από τον καταδυναστευτικό φοροεισπρακτικό μηχανισμό που τον ταύτισαν απόλυτα με την κυβέρνηση των Οθωμανών και βεβαίως με τους Έλληνες συνεργάτες τους, τους κοτσαμπάσηδες που κάποιες φορές ήταν ωμότεροι από τους κατακτητές.
Η πρώτη εξέγερση κατά των Τούρκων έγινε στην Ήπειρο το 1611, όπου ένας ηρωικός, παρορμητικός ιερωμένος ονόματι Διονύσιος Φιλόσοφος ή Σκυλόσοφος παρακίνησε σε στάση εξαθλιωμένους χωρικούς της περιοχής των Ιωαννίνων και επιτέθηκαν κατά της τουρκικής διοίκησης των Ιωαννίνων. Αιτία της εξέγερσης ήταν η ανελέητη φορολογία και η πολεμική ιαχή των επιτιθεμένων ήταν η φράση «Χαράτσι, χαρατσόπουλο!».
Η κατάληξη ήταν οικτρή για τους εξεγερμένους, με πρώτον τον ηγέτη τους που συνελήφθη και εγδάρη ζωντανός. Φαίνεται μοιραίο ότι διαχρονικά παραμένει παντοδύναμη και ανίκητη η φορολογία.
Αλλά και σε δημοτικό τραγούδι για τον θάνατο του Μάρκου Μπότσαρη υπάρχουν οι στίχοι «- Μάρκο μ' πού τα'φκες το σπαθί, πού τα'φκες το ντουφέκι; - Μάνα μου τα'φκα στα παιδιά, τα΄φκα στην παρέα, να πολεμάνε την Τουρκιά και τους κοτσαμπασήδες».
Να σκεφθεί κανείς ότι η φορολογία που μας επέβαλαν οι Τούρκοι ήταν το 10% του εισοδήματος, η λεγόμενη δεκάτη, δηλαδή όσο φορολογούν η σημερινή Βουλγαρία και η Ρουμανία τους πολίτες τους και τους Έλληνες που προστρέχουν αλαφιασμένοι εκεί για να γλιτώσουν από την ανελέητη φορολογία της Ελλάδος.
Αν λοιπόν οι πρόγονοί μας εξεγείρονταν για φόρο 10%, σκεφτείτε τι θα έπρεπε να κάνουμε εμείς οι σύγχρονοι που παραδίδουμε στο ληστρικό ελληνικό κράτος το 70 ή 80% του εισοδήματός μας και μάλιστα σε κυβερνώντες που είναι σε αφασία υπαρξιακή. Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνουμε είναι ό,τι ο πνιγμένος που τον πάει το ρεύμα στα βαθιά ή επικαλούμαστε την οθωμανική φράση «Σφάξε με αγά μου να αγιάσω!».
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.




0 Σχόλια