Ένας ολόκληρος στόλος ρομποτικών φορτηγών πλοίων θα μπορούσε να επιχειρεί στην ανοιχτή θάλασσα το 2020, προβλέπει η βρετανική Rolls-Royce.
Μιλώντας στο Συμπόσιο Αυτόνομων Πλοίων στο Άμστερνταμ, ο αντιπρόεδρος Θαλάσσιας Καινοτομίας της Rolls-Royce, Όσκαρ Λέβαντερ, διαβεβαίωσε ότι η τεχνολογία των πλωτών drone ήδη υπάρχει.
«Θα δείτε τηλεκατευθυνόμενα πλοία σε εμπορική χρήση μέχρι το τέλος της δεκαετίας» είπε σύμφωνα με το CNBC.
Η Rolls-Royce ειδικεύεται στους κινητήρες αεροσκαφών, αντλεί όμως το 16% των εσόδων της από τη ναυσιπλοΐα.
Στα κεντρικά της γραφεία στο Άλεσουντ της Νορβηγίας, η Rolls-Royce Blue Ocean έχει εγκαταστήσει ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει θέα 360 μοιρών από τη γέφυρα ενός πλοίου. Στο μέλλον, λέει η εταιρεία, οι καπετάνιοι θα μπορούν να κατευθύνουν τα πλοία από τέτοια κέντρα ελέγχου στην ξηρά.
Τα ρομποτικά φορτηγά θα ήταν ελαφρύτερα και απλούστερα, καθώς δεν θα χρειάζονταν γέφυρα, καμπίνες, πόσιμο νερό και αποχέτευση. Θα καταργούσαν επίσης το κόστος του πληρώματος, το οποίο σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία Moore Stephens αντιστοιχεί στο 44% των λειτουργικών εξόδων ενός μεγάλου πλοίου για εμπορευματοκιβώτια.
Τα ρομποτικά πλοία θα ήταν επίσης λιγότερο ευάλωτα στην πειρατεία, αφού δεν θα υπήρχαν μέλη του πληρώματος να κρατηθούν ως όμηροι, και ίσως θα απέτρεπαν κάποια από τα ανθρώπινα λάθη, στα οποία οφείλεται η πλειονότητα των ατυχημάτων στη θάλασσα.
Ταυτόχρονα όμως θα ήταν ευάλωτα σε πειρατές-χάκερ.
Όταν το πλοίο βγαίνει από το λιμάνι, ο καπετάνιος θα μπορεί να το μανουβράρει από απόσταση, χρησιμοποιώντας μόνο ένα τζόιστικ. Στην ανοιχτή θάλασσα, λέει η Rolls-Royce, το πλοίο θα μπορεί να κινείται εντελώς αυτόνομα βασιζόμενο σε δορυφορικά δεδομένα και μετρήσεις από αισθητήρες.
Σύμφωνα με έκθεση της Rolls-Royce, τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αφορούν την ασφάλεια και την ασφαλιστική κάλυψη.
Βασικά θύματα είναι η αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων χωρίς πλήρωμα αλλά και η ανία των χειριστών στο κέντρο ελέγχου.
Σε κάθε περίπτωση, λέει η Rolls-Royce, η τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης αργά ή γρήγορα θα αλλάξουν την αγορά της ναυτιλίας όπως έκαναν σε άλλους τομείς το Uber και το Airbnb.
Η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας στη θάλασσα θα απαιτούσε πάντως αναθεώρηση της νομοθεσίας, η οποία σήμερα θέτει ελάχιστα όρια για το μέγεθος του πληρώματος.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Μιλώντας στο Συμπόσιο Αυτόνομων Πλοίων στο Άμστερνταμ, ο αντιπρόεδρος Θαλάσσιας Καινοτομίας της Rolls-Royce, Όσκαρ Λέβαντερ, διαβεβαίωσε ότι η τεχνολογία των πλωτών drone ήδη υπάρχει.
«Θα δείτε τηλεκατευθυνόμενα πλοία σε εμπορική χρήση μέχρι το τέλος της δεκαετίας» είπε σύμφωνα με το CNBC.
Η Rolls-Royce ειδικεύεται στους κινητήρες αεροσκαφών, αντλεί όμως το 16% των εσόδων της από τη ναυσιπλοΐα.
Στα κεντρικά της γραφεία στο Άλεσουντ της Νορβηγίας, η Rolls-Royce Blue Ocean έχει εγκαταστήσει ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει θέα 360 μοιρών από τη γέφυρα ενός πλοίου. Στο μέλλον, λέει η εταιρεία, οι καπετάνιοι θα μπορούν να κατευθύνουν τα πλοία από τέτοια κέντρα ελέγχου στην ξηρά.
Τα ρομποτικά φορτηγά θα ήταν ελαφρύτερα και απλούστερα, καθώς δεν θα χρειάζονταν γέφυρα, καμπίνες, πόσιμο νερό και αποχέτευση. Θα καταργούσαν επίσης το κόστος του πληρώματος, το οποίο σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία Moore Stephens αντιστοιχεί στο 44% των λειτουργικών εξόδων ενός μεγάλου πλοίου για εμπορευματοκιβώτια.
Τα ρομποτικά πλοία θα ήταν επίσης λιγότερο ευάλωτα στην πειρατεία, αφού δεν θα υπήρχαν μέλη του πληρώματος να κρατηθούν ως όμηροι, και ίσως θα απέτρεπαν κάποια από τα ανθρώπινα λάθη, στα οποία οφείλεται η πλειονότητα των ατυχημάτων στη θάλασσα.
Ταυτόχρονα όμως θα ήταν ευάλωτα σε πειρατές-χάκερ.
Όταν το πλοίο βγαίνει από το λιμάνι, ο καπετάνιος θα μπορεί να το μανουβράρει από απόσταση, χρησιμοποιώντας μόνο ένα τζόιστικ. Στην ανοιχτή θάλασσα, λέει η Rolls-Royce, το πλοίο θα μπορεί να κινείται εντελώς αυτόνομα βασιζόμενο σε δορυφορικά δεδομένα και μετρήσεις από αισθητήρες.
Σύμφωνα με έκθεση της Rolls-Royce, τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αφορούν την ασφάλεια και την ασφαλιστική κάλυψη.
Βασικά θύματα είναι η αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων χωρίς πλήρωμα αλλά και η ανία των χειριστών στο κέντρο ελέγχου.
Σε κάθε περίπτωση, λέει η Rolls-Royce, η τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης αργά ή γρήγορα θα αλλάξουν την αγορά της ναυτιλίας όπως έκαναν σε άλλους τομείς το Uber και το Airbnb.
Η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας στη θάλασσα θα απαιτούσε πάντως αναθεώρηση της νομοθεσίας, η οποία σήμερα θέτει ελάχιστα όρια για το μέγεθος του πληρώματος.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια