Το 2008, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέσυρε επίσημα τα μαύρα, τριγωνικά μαχητικά αεροσκάφη. Για οκτώ χρόνια, το πρώτο αεροσκάφος «αόρατης» (στέλθ) τεχνολογίας αναπαύονταν σε ειδικά ελεγχόμενο υπόστεγο στην Περιοχή Tonopah στη Νεβάδα. Μέχρι τώρα.
Το αεροσκάφος F-117 Nighthawk είναι γνωστό στον κόσμο λόγω της αόρατης (στελθ) τεχνολογίας με την οποία είχε φτιαχτεί. Ήταν το πρώτο αεροπλάνο αυτής της γενιάς.
Εδώ όμως και 8 έτη τα F-117s έχουν βγει στη σύνταξη, με την Πολεμική Αεροπορία να διατηρεί κάποια από τα αεροπλάνα, κατ’εντολή του Κογκρέσου, σε περίπτωση που χρειαστούν κάποτε σε έναν μελλοντικό πόλεμο.
Αυτό πλέον δεν θα συνεχιστεί για πολύ. Αυτή την εβδομάδα, η Επιτροπή Ενόπλων Υπηρεσιών ψήφισε να καταργηθεί η απαίτηση για τα λίγα F-117s «να διατηρούνται σε καλή κατάσταση που θα επέτρεπε την ανάκληση των εν λόγω αεροσκαφών για μελλοντική υπηρεσία.»
Αυτό θα επιτρέψει την Πολεμική Αεροπορία να στείλει τελικά τα Nighthawks στο εκτεταμένο νεκροταφείο αεροσκαφών στην αεροπορική Βάση Ντέιβις-Mόνθαν στην Αριζόνα, σύμφωνα με το Flight Global, και κατά πάσα πιθανότητα θα τερματιστεί μόνιμα το πρόγραμμα των F-117 ως ένα αεροπλάνο ικανό για λειτουργία. Με άλλα λόγια, πάει για παλιοσίδερα.
Αν και οι ξηρές συνθήκες της ερήμου στην Αριζόνα είναι ιδανικές για να διατηρηθεί το αεροσκάφους βιώσιμο, το Flight Global αναφέρει τα Nighthawks «πιθανώς να τα αποσυναρμολογήσουν σε κομμάτια και να κρατήσουν επειδή είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν.» Λόγω της ευαίσθητης φύσης τις τεχνολογίας στέλθ του Nighthawk, δεν θα ήταν έκπληξη για την Πολεμική Αεροπορία να τα διαλύσει και να τα θάψει. «Λίγα από αυτά τα κομμάτια θα είναι ελκυστικά σε κάποιο μουσείο», σημειώνει το Flight Global.
Αυτό είναι δυστυχώς το τέλος το πρώτου επιχειρησιακού «αόρατου» αεροσκάφους του κόσμου.
Ηλίας Σιατούνης
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Το αεροσκάφος F-117 Nighthawk είναι γνωστό στον κόσμο λόγω της αόρατης (στελθ) τεχνολογίας με την οποία είχε φτιαχτεί. Ήταν το πρώτο αεροπλάνο αυτής της γενιάς.
Εδώ όμως και 8 έτη τα F-117s έχουν βγει στη σύνταξη, με την Πολεμική Αεροπορία να διατηρεί κάποια από τα αεροπλάνα, κατ’εντολή του Κογκρέσου, σε περίπτωση που χρειαστούν κάποτε σε έναν μελλοντικό πόλεμο.
Αυτό πλέον δεν θα συνεχιστεί για πολύ. Αυτή την εβδομάδα, η Επιτροπή Ενόπλων Υπηρεσιών ψήφισε να καταργηθεί η απαίτηση για τα λίγα F-117s «να διατηρούνται σε καλή κατάσταση που θα επέτρεπε την ανάκληση των εν λόγω αεροσκαφών για μελλοντική υπηρεσία.»
Αυτό θα επιτρέψει την Πολεμική Αεροπορία να στείλει τελικά τα Nighthawks στο εκτεταμένο νεκροταφείο αεροσκαφών στην αεροπορική Βάση Ντέιβις-Mόνθαν στην Αριζόνα, σύμφωνα με το Flight Global, και κατά πάσα πιθανότητα θα τερματιστεί μόνιμα το πρόγραμμα των F-117 ως ένα αεροπλάνο ικανό για λειτουργία. Με άλλα λόγια, πάει για παλιοσίδερα.
Αν και οι ξηρές συνθήκες της ερήμου στην Αριζόνα είναι ιδανικές για να διατηρηθεί το αεροσκάφους βιώσιμο, το Flight Global αναφέρει τα Nighthawks «πιθανώς να τα αποσυναρμολογήσουν σε κομμάτια και να κρατήσουν επειδή είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν.» Λόγω της ευαίσθητης φύσης τις τεχνολογίας στέλθ του Nighthawk, δεν θα ήταν έκπληξη για την Πολεμική Αεροπορία να τα διαλύσει και να τα θάψει. «Λίγα από αυτά τα κομμάτια θα είναι ελκυστικά σε κάποιο μουσείο», σημειώνει το Flight Global.
Αυτό είναι δυστυχώς το τέλος το πρώτου επιχειρησιακού «αόρατου» αεροσκάφους του κόσμου.
Ηλίας Σιατούνης
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια