Σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος από την εξαφάνιση του
Boeing 777 της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που χάθηκε από
τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου του 2014, ενώ μετέφερε 239 επιβάτες. Το
αεροπλάνο είχε απογειωθεί από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο
και από την ώρα της εξαφάνισής του δεν βρέθηκε ποτέ κανένα ίχνος του.
Στις έρευνες που ξεκίνησαν αμέσως μετά την απώλεια του σήματος του μοιραίου αεροσκάφους πήραν μέρος ερευνητικές ομάδες με ειδικά εργαλεία εντοπισμού από τη Μαλαισία, την Αυστραλία, το Βιετνάμ, την Κίνα κ.α., χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Οι έρευνες επεκτάθηκαν σχεδόν σε ολόκληρο τον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου υπήρχαν πληροφορίες για συντρίμμια και ηλεκτρονικά σήματα που παρέπεμπαν στα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.
Μηχανήματα
Για περίπου έναν χρόνο χρησιμοποιήθηκαν όλα τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα εντοπισμού, χωρίς όμως οι ειδικοί να καταφέρουν να ανακαλύψουν το παραμικρό ίχνος του χαμένου Boeing. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γιγάντια επιχείρηση εντοπισμού του βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Ο Τιμ Κλαρκ, το αφεντικό της Emirates Airlines, που διαθέτει 127 ίδια με το μοιραίο αεροσκάφη στον στόλο της, περισσότερα από κάθε άλλη αεροπορική εταιρία, δήλωσε στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel» σχετικά με την εξαφάνιση του Boeing 777: «Δεν έχει υπάρξει ούτε ένα περιστατικό που να συνέβη στη θάλασσα στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας, εκτός από το αεροπλάνο της Αμέλια Ερχαρτ το 1937, που να μην έχει βρεθεί ένα 5%-10% από τα συντρίμμια του. Αλλά το MH370 έχει απλά εξαφανιστεί».
Οπως ήταν αναμενόμενο, λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου των Μαλαισιανών Αερογραμμών άρχισαν και οι θεωρίες συνωμοσίας.
Βουλευτής της Μαλαισίας με μεγάλη σιγουριά δήλωσε ότι η πτήση MH370 χάθηκε στο «ασιατικό Τρίγωνο των Βερμούδων» που, θεωρητικά, υπάρχει κάπου στην περιοχή, ενώ αμέτρητοι είναι αυτοί που υποστηρίζουν -ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- ότι το αεροπλάνο απήχθη από... εξωγήινους! Κοντά σ' αυτούς, ο ράπερ Πίτμπουλ δηλώνει ότι είχε προβλέψει την εξαφάνιση του μοιραίου Boeing δύο χρόνια νωρίτερα, με το τραγούδι του «Get it started», οι στίχοι του οποίου -με λίγη... προσπάθεια- παραπέμπουν στο χαμένο αεροπλάνο.
Λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, στη Βρετανία κυκλοφόρησε ένα βιβλίο με τίτλο «Πτήση MH370: Το μυστήριο». Ο συγγραφέας του ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζει ότι το μοιραίο Boeing χτυπήθηκε από πυρά Αμερικανών και Ταϊλανδών, που έκαναν στρατιωτικές ασκήσεις στην περιοχή με αληθινά βλήματα, και ότι οι υπεύθυνοι των ερευνών απέκρυψαν τα όποια ευρήματα, ώστε οι δύο χώρες να μη χρειαστεί να απολογηθούν για το δυστύχημα!
Ωστόσο μέσα στα δεκάδες σενάρια συνωμοσίας που είδαν το φως υπάρχουν και μερικά που έχουν ορισμένα στοιχεία αλήθειας. Μια πρόσφατη θεωρία, που παρουσιάζεται μάλιστα σε ένα ντοκιμαντέρ του National Geographic, υποστηρίζει ότι «υπήρξε και τρίτο πρόσωπο μέσα στο πιλοτήριο», το οποίο εκτέλεσε ή βοήθησε στην εκτέλεση τριών στροφών του αεροσκάφους. Η πρώτη έγινε προς τα αριστερά, η δεύτερη προς τα δυτικά και η τρίτη προς τον Νότο. Μετά την ολοκλήρωση αυτών των στροφών, το Boeing ακολούθησε τυφλή πορεία και κατευθύνθηκε προς την Ανταρκτική. Μάλιστα, οι ερευνητές του ντοκιμαντέρ -που θα ολοκληρωθεί τον Μάιο- αισιοδοξούν ότι το χαμένο αεροσκάφος θα βρεθεί κάπου στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Η «αλήθεια» για προσγείωση στο Καζακστάν
Μια άλλη θεωρία που παρουσιάζει στοιχεία αλήθειας δημοσιεύτηκε στις 23 Φεβρουαρίου στο περιοδικό «New York». Συγγραφέας του κειμένου είναι ο Τζεφ Γουάιζ, πιλότος και επιστημονικός αρθρογράφος, που ασχολείται με ανάλογα θέματα, όπως το 2009 με την πτώση του αεροσκάφους της AirFrance. Ο τίτλος του άρθρου είναι χαρακτηριστικός: «Πόσο τρελός είμαι για να νομίζω ότι ξέρω πού είναι το αεροπλάνο των Μαλαισιανών Αερογραμμών; (Λίγο τρελός, αλλά ίσως και να έχω δίκιο)». Ο Γουάιζ, σε ένα μακροσκελές και γεμάτο τεχνικές λεπτομέρειες κείμενο, προσπαθεί να πείσει τον αναγνώστη ότι το Boeing δεν έπεσε ποτέ στη θάλασσα και δεν πήγε ποτέ προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ο Γουάιζ υποστηρίζει ότι το αεροπλάνο πέταξε βόρεια και προσγειώθηκε στο κοσμοδρόμιο του Καζακστάν, το οποίο χρησιμοποιεί η Ρωσία!
Πάντα σύμφωνα με την ανάλυση του Γουάιζ, το μοιραίο Boeing, 40 λεπτά μετά την απογείωσή του, «έσβησε» το ηλεκτρονικό σήμα του. Υστερα από αυτό, για περίπου μία ώρα, το αεροπλάνο πετούσε γρήγορα και σε πορεία ζιγκ ζαγκ. Η συγκεκριμένη πορεία καταγράφηκε από στρατιωτικά ραντάρ της περιοχής. Στη συνέχεια χάθηκε από τα ραντάρ, αλλά το σήμα του κατέγραφε δορυφόρος για τις επόμενες έξι ώρες, μέχρι που χάθηκε τελείως. Τότε όλοι πίστεψαν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη γιατί εξαντλήθηκαν τα καύσιμά του.
Ο Γουάιζ όμως έχει αντίθετη άποψη. Ο πιλότος θεωρεί ότι κάποιος μέσα στο αεροπλάνο με τεχνικές γνώσεις υψηλού επιπέδου εσκεμμένα άλλαξε τα ηλεκτρονικά σήματα που εξέπεμπε το Boeing, με αποτέλεσμα οι δορυφόροι να λαμβάνουν λανθασμένα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο αυτοί που κυβερνούσαν το αεροπλάνο κατάφεραν να οδηγήσουν και να προσγειώσουν το αεροπλάνο στο κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ, το οποίο -σημειωτέον- έχει αρκετά μεγάλο αεροδιάδρομο, όσο ακριβώς χρειάζεται το Boeing 777 για να προσγειωθεί. Ο Γουάιζ εξηγεί σε βάθος το τεχνικό κομμάτι της θεωρίας του και μάλιστα υποστηρίζει ότι το αεροπλάνο είναι κρυμμένο εκεί. Αυτό όμως που δεν εξηγεί είναι τον λόγο για τον οποίο, θεωρητικά, η Ρωσία θα ήθελε να «απαγάγει» το μαλαισιανό Boeing. Και όπως σε όλες τις θεωρίες συνωμοσίας, ο αναγνώστης μένει και πάλι με την απορία...
Εφημερίδα Δημοκρατία
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Στις έρευνες που ξεκίνησαν αμέσως μετά την απώλεια του σήματος του μοιραίου αεροσκάφους πήραν μέρος ερευνητικές ομάδες με ειδικά εργαλεία εντοπισμού από τη Μαλαισία, την Αυστραλία, το Βιετνάμ, την Κίνα κ.α., χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Οι έρευνες επεκτάθηκαν σχεδόν σε ολόκληρο τον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου υπήρχαν πληροφορίες για συντρίμμια και ηλεκτρονικά σήματα που παρέπεμπαν στα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.
Μηχανήματα
Για περίπου έναν χρόνο χρησιμοποιήθηκαν όλα τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα εντοπισμού, χωρίς όμως οι ειδικοί να καταφέρουν να ανακαλύψουν το παραμικρό ίχνος του χαμένου Boeing. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γιγάντια επιχείρηση εντοπισμού του βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Ο Τιμ Κλαρκ, το αφεντικό της Emirates Airlines, που διαθέτει 127 ίδια με το μοιραίο αεροσκάφη στον στόλο της, περισσότερα από κάθε άλλη αεροπορική εταιρία, δήλωσε στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel» σχετικά με την εξαφάνιση του Boeing 777: «Δεν έχει υπάρξει ούτε ένα περιστατικό που να συνέβη στη θάλασσα στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας, εκτός από το αεροπλάνο της Αμέλια Ερχαρτ το 1937, που να μην έχει βρεθεί ένα 5%-10% από τα συντρίμμια του. Αλλά το MH370 έχει απλά εξαφανιστεί».
Οπως ήταν αναμενόμενο, λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου των Μαλαισιανών Αερογραμμών άρχισαν και οι θεωρίες συνωμοσίας.
Βουλευτής της Μαλαισίας με μεγάλη σιγουριά δήλωσε ότι η πτήση MH370 χάθηκε στο «ασιατικό Τρίγωνο των Βερμούδων» που, θεωρητικά, υπάρχει κάπου στην περιοχή, ενώ αμέτρητοι είναι αυτοί που υποστηρίζουν -ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- ότι το αεροπλάνο απήχθη από... εξωγήινους! Κοντά σ' αυτούς, ο ράπερ Πίτμπουλ δηλώνει ότι είχε προβλέψει την εξαφάνιση του μοιραίου Boeing δύο χρόνια νωρίτερα, με το τραγούδι του «Get it started», οι στίχοι του οποίου -με λίγη... προσπάθεια- παραπέμπουν στο χαμένο αεροπλάνο.
Λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, στη Βρετανία κυκλοφόρησε ένα βιβλίο με τίτλο «Πτήση MH370: Το μυστήριο». Ο συγγραφέας του ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζει ότι το μοιραίο Boeing χτυπήθηκε από πυρά Αμερικανών και Ταϊλανδών, που έκαναν στρατιωτικές ασκήσεις στην περιοχή με αληθινά βλήματα, και ότι οι υπεύθυνοι των ερευνών απέκρυψαν τα όποια ευρήματα, ώστε οι δύο χώρες να μη χρειαστεί να απολογηθούν για το δυστύχημα!
Ωστόσο μέσα στα δεκάδες σενάρια συνωμοσίας που είδαν το φως υπάρχουν και μερικά που έχουν ορισμένα στοιχεία αλήθειας. Μια πρόσφατη θεωρία, που παρουσιάζεται μάλιστα σε ένα ντοκιμαντέρ του National Geographic, υποστηρίζει ότι «υπήρξε και τρίτο πρόσωπο μέσα στο πιλοτήριο», το οποίο εκτέλεσε ή βοήθησε στην εκτέλεση τριών στροφών του αεροσκάφους. Η πρώτη έγινε προς τα αριστερά, η δεύτερη προς τα δυτικά και η τρίτη προς τον Νότο. Μετά την ολοκλήρωση αυτών των στροφών, το Boeing ακολούθησε τυφλή πορεία και κατευθύνθηκε προς την Ανταρκτική. Μάλιστα, οι ερευνητές του ντοκιμαντέρ -που θα ολοκληρωθεί τον Μάιο- αισιοδοξούν ότι το χαμένο αεροσκάφος θα βρεθεί κάπου στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Η «αλήθεια» για προσγείωση στο Καζακστάν
Μια άλλη θεωρία που παρουσιάζει στοιχεία αλήθειας δημοσιεύτηκε στις 23 Φεβρουαρίου στο περιοδικό «New York». Συγγραφέας του κειμένου είναι ο Τζεφ Γουάιζ, πιλότος και επιστημονικός αρθρογράφος, που ασχολείται με ανάλογα θέματα, όπως το 2009 με την πτώση του αεροσκάφους της AirFrance. Ο τίτλος του άρθρου είναι χαρακτηριστικός: «Πόσο τρελός είμαι για να νομίζω ότι ξέρω πού είναι το αεροπλάνο των Μαλαισιανών Αερογραμμών; (Λίγο τρελός, αλλά ίσως και να έχω δίκιο)». Ο Γουάιζ, σε ένα μακροσκελές και γεμάτο τεχνικές λεπτομέρειες κείμενο, προσπαθεί να πείσει τον αναγνώστη ότι το Boeing δεν έπεσε ποτέ στη θάλασσα και δεν πήγε ποτέ προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ο Γουάιζ υποστηρίζει ότι το αεροπλάνο πέταξε βόρεια και προσγειώθηκε στο κοσμοδρόμιο του Καζακστάν, το οποίο χρησιμοποιεί η Ρωσία!
Πάντα σύμφωνα με την ανάλυση του Γουάιζ, το μοιραίο Boeing, 40 λεπτά μετά την απογείωσή του, «έσβησε» το ηλεκτρονικό σήμα του. Υστερα από αυτό, για περίπου μία ώρα, το αεροπλάνο πετούσε γρήγορα και σε πορεία ζιγκ ζαγκ. Η συγκεκριμένη πορεία καταγράφηκε από στρατιωτικά ραντάρ της περιοχής. Στη συνέχεια χάθηκε από τα ραντάρ, αλλά το σήμα του κατέγραφε δορυφόρος για τις επόμενες έξι ώρες, μέχρι που χάθηκε τελείως. Τότε όλοι πίστεψαν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη γιατί εξαντλήθηκαν τα καύσιμά του.
Ο Γουάιζ όμως έχει αντίθετη άποψη. Ο πιλότος θεωρεί ότι κάποιος μέσα στο αεροπλάνο με τεχνικές γνώσεις υψηλού επιπέδου εσκεμμένα άλλαξε τα ηλεκτρονικά σήματα που εξέπεμπε το Boeing, με αποτέλεσμα οι δορυφόροι να λαμβάνουν λανθασμένα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο αυτοί που κυβερνούσαν το αεροπλάνο κατάφεραν να οδηγήσουν και να προσγειώσουν το αεροπλάνο στο κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ, το οποίο -σημειωτέον- έχει αρκετά μεγάλο αεροδιάδρομο, όσο ακριβώς χρειάζεται το Boeing 777 για να προσγειωθεί. Ο Γουάιζ εξηγεί σε βάθος το τεχνικό κομμάτι της θεωρίας του και μάλιστα υποστηρίζει ότι το αεροπλάνο είναι κρυμμένο εκεί. Αυτό όμως που δεν εξηγεί είναι τον λόγο για τον οποίο, θεωρητικά, η Ρωσία θα ήθελε να «απαγάγει» το μαλαισιανό Boeing. Και όπως σε όλες τις θεωρίες συνωμοσίας, ο αναγνώστης μένει και πάλι με την απορία...
Εφημερίδα Δημοκρατία
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια