Δοκιμή πυργίσκου λέιζερ για αεροσκάφη

Επιτυχή δοκιμή ενός πυργίσκου λέιζερ για αεροσκάφη, ο οποίος αναπτύσσεται για λογαριασμό της DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) και της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, πραγματοποίησε η Lockheed Martin σε συνεργασία με το Air Force Research Laboratory (AFRI) και τo University of Notre Dame.

Στόχος του προγράμματος είναι η παροχή κάλυψης 360 μοιρών με όπλα λέιζερ σε αεροσκάφη.
Στο πλαίσιο της δοκιμής, ένα αεροπλάνο εξοπλισμένο με τον πυργίσκο ABC (Aero-adaptive Aero-Optic Beam Control) πραγματοποίησε οκτώ πτήσεις στο Μίτσιγκαν.

«Αυτές οι αρχικές δοκιμές πτήσης επικυρώνουν τις επιδόσεις του σχεδίου πυργίσκου ABC, που ανοίγει το δρόμο για την ενσωμάτωση λέιζερ υψηλής ισχύος σε στρατιωτικά αεροσκάφη» αναφέρει ο Νταγκ Γκράχαμ, ανώτερο στέλεχος της Lockheed Martin. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να επιτρέπει σε λέιζερ να εμπλέκουν εχθρικά αεροσκάφη και πυραύλους υψηλότερα ή χαμηλότερα από το αεροπλάνο. Τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί από την εταιρεία αντισταθμίζουν τις αναταράξεις που προκύπτουν από τη θέση του πυργίσκου, ο οποίος ξεπροβάλλει από την άτρακτο. Είναι προγραμματισμένο να ακολουθήσουν επιπλέον δοκιμές μέσα στο επόμενο έτος, σε συνθήκες όλο και πιο πολύπλοκων επιχειρήσεων.

Η χρήση πυργίσκων στα πολεμικά αεροσκάφη (και ειδικότερα στα βομβαρδιστικά) αποτέλεσε μία μακρά παράδοση της αεροπορίας, η οποία έφτασε στην κορυφή της κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αν και η εξέλιξη των κατευθυνόμενων πυραύλων τούς κατέστησε σταδιακά αναχρονισμό, συνέχισαν να συναντώνται (συχνά τηλεχειριζόμενοι) και για ένα διάστημα μετά τον πόλεμο σε κάποια αεροσκάφη, στα οποία περιλαμβάνονται το διάσημο στρατηγικό βομβαρδιστικό B-52 (αν και οι πυργίσκοι αποσύρθηκαν από τα υπάρχοντα αεροσκάφη του τύπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990) και κάποια σοβιετικά βομβαρδιστικά όπως τα Tu-22 και Tu-22M, το Tu-95 κ.α.

naftemporiki.gr


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια