Το πρόσφατο ψυχολογικό πείραμα του Facebook αν και κατακριτέο, οδήγησε σε κάποια συμπεράσματα σχετικά με τη ψυχολογία των χρηστών του τα οποία και εξέλιξαν δύο ερευνητές.
Καταρχάς, το Facebook πριν από δύο χρόνια είχε προχωρήσει σε ένα ψυχολογικό τεστ σε 700 χιλιάδες περίπου μέλη του, εν αγνοία τους, στους οποίους εμφάνισε αισιόδοξα και απαισιόδοξα μηνύματα στο news feed τους, ώστε να δει εάν αυτά θα επηρεάσουν τη ψυχολογία τους.
Τα αποτελέσματα του ψυχολογικού τεστ υπέδειξαν ότι όσοι δέχονταν θετικά μηνύματα στη συνέχεια προχωρούσαν σε δικές τους κοινοποιήσεις και μηνύματα που κινούνταν προς την ίδια κατεύθυνση ενώ όσοι εκτέθηκαν σε αρνητικές ειδήσεις, σχόλια και μηνύματα υιοθέτησαν την ίδια συμπεριφορά.
Με αυτό τον τρόπο, οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι χρήστες του κοινωνικού δικτύου επηρεάζονται αισθητά από τις δημοσιεύσεις που εμφανίζονται στο timeline τους.
Βασιζόμενοι στο παραπάνω πείραμα, δύο Ευρωπαίοι ερευνητές, οι Fabio Sabatini από το Πανεπιστήμιο Σαπιέντσα της Ρώμης και ο Francesco Sarracino από τη STATEC (Στατιστική Υπηρεσία του Λουξεμβούργου), πραγματοποιήσαν μία μεγάλη έρευνα στην Ιταλία, με 50 χιλιάδες συμμετέχοντες.
Οι βασικές ερωτήσεις της έρευνας ήταν αν οι χρήστες είναι ικανοποιημένοι με τη ζωή τους, αν εμπιστεύονται τον συνάνθρωπό τους και ποιες είναι οι τυπικές τους συνήθειες στο Intenet.
Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι οι άνθρωποι είναι περισσότερο ευχαριστημένοι με τη ζωή τους όταν συναντούν και συναναστρέφονται με τα αγαπημένα τους πρόσωπα εκτός κοινωνικών δικτύων, ενώ με τον ίδιο τρόπο δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη σε άλλα πρόσωπα.
Επίσης, όπως προέκυψε, όσοι παιρνούν αρκετό χρόνο στο Internet και τα κοινωνικά δίκτυα, είναι αρκετά επιφυλακτικοί στις ανθρώπινες σχέσεις και μάλλον δυστυχισμένοι, ενώ όπως τονίζουν οι ερευνητές, τα κοινωνικά δίκτυα, κάθε άλλο παρά δικτυώνουν και φέρνουν πιο κοντά τους ανθρώπους.
e-pcmag.gr
Καταρχάς, το Facebook πριν από δύο χρόνια είχε προχωρήσει σε ένα ψυχολογικό τεστ σε 700 χιλιάδες περίπου μέλη του, εν αγνοία τους, στους οποίους εμφάνισε αισιόδοξα και απαισιόδοξα μηνύματα στο news feed τους, ώστε να δει εάν αυτά θα επηρεάσουν τη ψυχολογία τους.
Τα αποτελέσματα του ψυχολογικού τεστ υπέδειξαν ότι όσοι δέχονταν θετικά μηνύματα στη συνέχεια προχωρούσαν σε δικές τους κοινοποιήσεις και μηνύματα που κινούνταν προς την ίδια κατεύθυνση ενώ όσοι εκτέθηκαν σε αρνητικές ειδήσεις, σχόλια και μηνύματα υιοθέτησαν την ίδια συμπεριφορά.
Με αυτό τον τρόπο, οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι χρήστες του κοινωνικού δικτύου επηρεάζονται αισθητά από τις δημοσιεύσεις που εμφανίζονται στο timeline τους.
Βασιζόμενοι στο παραπάνω πείραμα, δύο Ευρωπαίοι ερευνητές, οι Fabio Sabatini από το Πανεπιστήμιο Σαπιέντσα της Ρώμης και ο Francesco Sarracino από τη STATEC (Στατιστική Υπηρεσία του Λουξεμβούργου), πραγματοποιήσαν μία μεγάλη έρευνα στην Ιταλία, με 50 χιλιάδες συμμετέχοντες.
Οι βασικές ερωτήσεις της έρευνας ήταν αν οι χρήστες είναι ικανοποιημένοι με τη ζωή τους, αν εμπιστεύονται τον συνάνθρωπό τους και ποιες είναι οι τυπικές τους συνήθειες στο Intenet.
Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι οι άνθρωποι είναι περισσότερο ευχαριστημένοι με τη ζωή τους όταν συναντούν και συναναστρέφονται με τα αγαπημένα τους πρόσωπα εκτός κοινωνικών δικτύων, ενώ με τον ίδιο τρόπο δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη σε άλλα πρόσωπα.
Επίσης, όπως προέκυψε, όσοι παιρνούν αρκετό χρόνο στο Internet και τα κοινωνικά δίκτυα, είναι αρκετά επιφυλακτικοί στις ανθρώπινες σχέσεις και μάλλον δυστυχισμένοι, ενώ όπως τονίζουν οι ερευνητές, τα κοινωνικά δίκτυα, κάθε άλλο παρά δικτυώνουν και φέρνουν πιο κοντά τους ανθρώπους.
e-pcmag.gr
0 Σχόλια