Πριν από λίγες ημέρες η Boeing παρέδωσε το χιλιοστό πεντακοσιοστό τζάμπο.
Αγοραστής η Lufthansa, που μετρά τώρα 76 αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου. Η Deutsche Welle μίλησε με τον «πατέρα» των τζάμπο, Τζο Σάτερ.
Η Boeing ξεκίνησε με την κατασκευή του πρώτου μεγάλου επιβατικού αεροσκάφους το καλοκαίρι του 1965, κατόπιν επιθυμίας της αμερικανικής PanAm, θυμάται ο σήμερα 93χρονος Τζο Σάτερ, ο οποίος θεωρείται ο «πατέρας των τζάμπο»:
«Σχεδιάζεις αεροσκάφη σε συνεννόηση με τον πελάτη. Κατά τις πρώτες ημέρες του 747 μιλούσαμε με την PanAm. Μιλήσαμε και με την Lufthansa και μάθαμε τις δικές τους επιθυμίες. Τους δείξαμε τί μπορεί να κάνει η τεχνολογία, όπως οι κινητήρες τζετ και στη συνέχεια συνεργαστήκαμε πάνω στην ανάπτυξή τους. Σχεδιάζουμε αεροσκάφη τα οποία ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών».
Ο ρόλος της Lufthansa
Μεγάλο ρόλο σε αυτές τις «συνεννοήσεις» παίζει η γερμανική Lufthansa, η οποία παρέλαβε προ ημερών το 1.500ο τζάμπο που έχει διατεθεί μέχρι στιγμής από τη Boeing. Από το 1970 έχει αγοράσει συνολικά 76 αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου.
Ο εκπρόσωπος της Lufthansa Νίκο Μπούχολτς εξηγεί: «Στον σχεδιασμό του 747 μέχρι και του 747-8 η Lufthansa έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο και αυτός είναι νομίζω ο λόγος που της δόθηκε το χιλιοστό πεντακοσιοστό. Για εμάς το 747 ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό κομμάτι του στόλου μακρινών αποστάσεων που μας έδωσε τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης».
Τα αεροσκάφη της νέας γενιάς έχουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ενώ κάνουν λιγότερο θόρυβο. Αυτό δεν ισχύει μόνον για τη Boeing, αλλά και το μεγάλο ανταγωνιστή, την Airbus. Μόλις πριν από λίγες ημέρες η Emirates ακύρωσε μια μεγάλη παραγγελία 70 Airbus τύπου Α350. Αυτό μάλλον θα ωφελήσει τώρα την Boeing, εκτιμούν αναλυτές.
Η μάχη με την Airbus
«Το σημαντικό είναι να δίνεις πάντα τα σωστά κίνητρα στους πελάτες», σημειώνει ο Έρικ Λίντμπλαντ από την Boeing. «Όταν επεξεργάζεσαι το επιχειρηματικό μοντέλο του αεροσκάφους πρέπει να είσαι πολύ δημιουργικός όσον αφορά τις δυνατότητες χρηματοδότησης αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρεις μετά την παράδοση του αεροσκάφους. Υπάρχουν λοιπόν πολλά κριτήρια, το σημαντικότερο όμως παραμένει το ίδιο το αεροσκάφος.»
Ο ανταγωνισμός ωφελεί το επιχειρείν, σχολιάζει ο Τζο Σάτερ. «Οι ανταγωνιστές μας, η Airbus, κατασκευάζουν καλά αεροπλάνα. Νομίζω όμως ότι το Α380 δεν τους έκανε καλό, τους κοστίζει πολλά δισ. δολάρια. Δεν θα έχει πολύ μέλλον. Τα Α320 και Α330 όμως είναι πολύ καλά αεροσκάφη. Είναι καλό να έχεις ανταγωνιστή και φυσικά είναι απαραίτητο να υπάρχουν περισσότεροι του ενός κατασκευαστές.»
Πηγή: Deutsche Welle
naftemporiki.gr
0 Σχόλια