Μια ιρανική ταινία ξεχωρίζει σε μια «δύσκολη» εβδομάδα για σινεμά, με έξι ταινίες από τις οποίες οι τρεις αφορούν μετανάστες
Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _ :χωρίς άποψη
Μια αξιοπρεπής οικογένεια
(Yek Khanevadeh-e Mohtaram / Une famille respectable)
Κοινωνική ταινία ιρανικής παραγωγής 2012 σε σκηνοθεσία Μασούντ Μπακσί, με τους Μπαμάκ Χαμιντιάν, Μεχραντάντ Σεντιγκιάν, Αχού Κεραντμάντ.
Η επιστροφή στην πατρίδα ενός ιρανού ακαδημαϊκού που σπούδαζε αυτοεξόριστος στη Δύση για παραπάνω από 20 χρόνια, δίνει την αφορμή για να ξεδιπλωθεί η ιστορία της πρώτης ταινίας μυθοπλασίας του Μασούντ Μπακσί, σκηνοθέτη με πείρα στον χώρο του ντοκυμαντέρ. Το αξιόλογο αυτό φιλμ από το οποίο δεν λείπουν τα προσωπικά δεδομένα, αναμειγνύει το οικογενειακό δράμα και την υπαρξιακή αναζήτηση. Στον πυρήνα της ιστορίας βρίσκεται η ακαθόριστη ταυτότητα του κεντρικού ήρωα - αλλά σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ολόκληρης της χώρας. Την ίδια ώρα το σενάριο ισορροπεί ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν του ήρωα ο οποίος δείχνει στοιχειωμένος από τις μνήμες τόσο του πολέμου όσο και ενός πατέρα με τον οποίο ποτέ δεν κατόρθωσε να έρθει σε επικοινωνία και που τώρα βρίσκεται στα τελευταία του. Ο Μπακσί με δεξιοτεχνικό τρόπο ενσωματώνει στην ιστορία το στοιχείο της ίντριγκας, δίνοντας επίσης μια διάσταση ντοκυμαντέρ αφού χρησιμοποιούνται αρχεία από τον πόλεμο στο Ιράν που παίζει σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Μια ευχάριστη έκπληξη.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΙΝΤΕΑΛ - ΚΗΦΙΣΙΑ - ΝΙΡΒΑΝΑ
--------------------------------------
Καλές οι προθέσεις, φτηνό το χιούμορ
Almanya - Καλώς ήρθατε στη Γερμανία
(Almanya)
Κοινωνική, δραματική κομεντί παραγωγής 2010 σε σκηνοθεσία Γιασεμίν Σαμντερελί, με τους Φαχρί Γιαρντίμ, Πέτρα Σμιντ-Σάλερ, Ντένις Μοσκίτο, Βεντάτ Εριντσίν, Αϊλίν Τεζέλ, Λιλάι Χουζέρ, Ντεμέτ Γκιούλ, Ραφαέλ Κουσούρη.
Προσωπικά δεδομένα θα βρούμε και στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας της Τουρκάλας Γιασεμίν Σαμντερελί που μαζί με την αδελφή της Νεσρίν έγραψε το σενάριο αυτής της ταινίας μεταφέροντας στην οθόνη αναμνήσεις από τη ζωή τους. Μέσα από την ιστορία ενός τούρκου μετανάστη που στη δεκαετία του 1960 εγκαταλείπει την χώρα του για ένα κομμάτι από το γερμανικό «θαύμα» την εποχή του μεγάλου κύματος των Gastarbeiter («φιλοξενούμενοι εργάτες»), η ταινία προσπαθεί να αγγίξει το ζήτημα της αλλοτριωμένης ταυτότητας του μετανάστη υπό το πρίσμα της κωμωδίας. Τον «πάτερ φαμίλια» ακολουθεί σιγά-σιγά όλη η φαμίλια του, οπότε η ταινία αναλώνεται σε ένα επεισοδιακό χιούμορ που αντλείται από τις καταστάσεις τις οποίες ζει το καθένα μέλος της οικογένειας. Από τους βρώμικους καμπινέδες, μέχρι την αρά της Κόκα-Κόλα. Ωστόσο, το χιούμορ είναι γκροτέσκο, εύκολο και φτηνό, λες και παρακολουθείς μια κακή εκδοχή του «Γάμος α λα ελληνικά» που ούτως ή άλλως ήταν μια πολύ μέτρια ταινία.
Βαθμολογία: 1
Αίθουσες: ΕΛΛΗ (από Κυριακή του Πάσχα)
--------------------------------------
Επιστροφή στα '80ς
Chinese Zodiac
Περιπέτεια συμπαραγωγής Χονγκ Κονγκ-Κίνας σε σκηνοθεσία Τζάκι Τσαν, με τον ίδιο και τους Ολιβερ Πλατ, Λόρα Γουάιζμπεκερ.
Ενας λιλιπούτειος αλλά αιλουροειδής κινέζος μισθοφόρος προσλαμβάνεται για την κλοπή έξι εκ των 12 γλυπτών που απεικονίζουν τα σύμβολα του κινεζικού ωροσκοπίου. Η δράση του θα τον μεταφέρει σε διάφορα σημεία της Ευρώπης και η πονηριά του θα τροφοδοτήσει τον καμβά των περιπετειών του. Οσο αξιοθαύμαστες όμως είναι οι δύσκολες σκηνές δράσης που παρά τα 58 του χρόνια ο Τζάκι Τσαν διεκπεραίωσε χωρίς αντικαταστάτη, τόσο κακότεχνη και παλιομοδίτικη είναι η ίδια η ταινία, γυρισμένη στο ίδιο ακριβώς μοτίβο των περιπετειών που ο πρωταγωνιστής της έπαιζε στη δεκαετία του '80!
Βαθμολογία: 0
Αίθουσες:ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ MAΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - STER ΙΛΙΟΝ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ - ΝΑΝΑ - VILLAGE ΡΕΝΤΗ - VILLAGE MALL - VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ STER - VILLAGE
----------------------------------
Το «κακό» είναι το μόνο που ισχύει
Το πρόσωπο του Κακού
(Evil dead)
Ταινία τρόμου αμερικανικής παραγωγής 2013 σε σκηνοθεσία Φέντε Αλβαρεζ, με τους Τζέιν Λίβι, Σίλοχ Φερνάντεζ, Λι Τέιλορ Πούτσι.
Ακόμη ένα απωθητικό ριμέικ cult ταινίας τρόμου - εν προκειμένω του Σαμ Ράιμι, παραγωγής 1981. Οπως έχω ξαναπεί, από το να γυρίζονται εκ νέου αυτές οι ταινίες, προτιμότερο θα ήταν να ξαναπροβάλλονται οι παλιές. Εκείνες τουλάχιστον είχαν κάποιο σκηνοθετικό στίγμα, πρωτόγονο μεν αλλά και πρωτόγνωρο. Ολα τα ριμέικ αυτών των ταινιών πιο πολύ μοιάζουν μεταξύ τους παρά με τις ταινίες στις οποίες στηρίζονται. Προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω σε τι διαφέρει π.χ. ο καινούργιος «Σχιζοφρενής δολοφόνος με το πριόνι» από το καινούργιο «Πρόσωπο του Κακού». Αντιθέτως, αν συγκρίνεις τις πρωτότυπες ταινίες θα δεις ότι καθεμία έχει το δικό της ξεχωριστό σκηνοθετικό βλέμμα, τη δική της ταυτότητα.
Βαθμολογία: 0
Αίθουσες (από Κυριακή του Πάσχα): ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - STER IΛION - ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE - ΑΕΛΛΩ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ - ΝΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE - STER - ODEON
ΕΠΙΣΗΣ
Κατ' αποκλειστικότητα στην αίθουσα «Δαναός» προβάλλονται δύο ελληνικά ντοκυμαντέρ: το «Roughcut» της Ελιάνας Αμπραβανέλ, η ιστορία μιας τρανσέξουαλ από τις Φιλιππίνες που προσπαθεί να ζήσει τη ζωή της στην Αθήνα και το «Λάμπουν στο σκοτάδι» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη, ο οποίος ανιχνεύει την περίπτωση δύο μεσήλικων ομοφυλόφιλων φορέων του AIDS που επίσης προσπαθούν να ζήσουν με αξιοπρέπεια και με αρκετό χιούμορ στην τσακισμένη Νέα Ορλεάνη της μετά Κατρίνα εποχής.
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα “Like” και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας…!




0 Σχόλια