Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο με ενεργό το Autopilot του Tesla Model S

Έγινε στην Φλόριδα το 2006 και ανακοινώθηκε επίσημα από την αμερικανική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας


Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ενός Tesla Model S καταγράφηκε στις 7 Μαΐου 2006 στην μικρή πόλη του Γουίλιστον στη Φλόριδα των ΗΠΑ. Θύμα, ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν από το Καντόν του Οχάιο,
ο οποίος έναν μόλις μήνα νωρίτερα έδειχνε σε βίντεο και δήλωνε ενθουσιασμένος πως «το καλύτερο αυτοκίνητο που είχε ποτέ» απέφυγε επιτυχώς σύγκρουση με φορτηγό που μπήκε ξαφνικά στη λωρίδα του σε διασταύρωση.

Η ανακοίνωση για το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο σε αυτοκινούμενο όχημα έγινε από την Διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, η οποία τώρα διεξάγει προκαταρκτική έρευνα για τις αιτίες του δυστυχήματος και συγκεκριμένα του νεότευκτου συστήματος αυτόματης οδήγησης του Tesla Model S, το οποίο άρχισε να διατίθεται υπό μορφή ενημέρωσης λογισμικού τον Οκτώβριο του 2015.

Πρόβλημα κάμερες του «αυτόματου πιλότου»

Σύμφωνα με τις δηλώσεις αμφότερων των αξιωματούχων και της κατασκευάστριας Tesla το δυστύχημα αποδίδεται στην αποτυχία των καμερών του συστήματος να διακρίνει από τον φωτεινό ουρανό την λευκή πλευρά του φορτηγού-ρυμουλκού που έστριβε μπροστά του με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα του αυτοκινήτου.

Ο 62χρονος οδηγός του φορτηγού Φρανκ Μπαρέσι ισχυρίζεται πως ο οδηγός του Tesla S παρακολουθούσε ταινία, αφού μετά τη σύγκρουση συνέχισαν να ακούγονται διάλογοι. H Tesla δηλώνει πάντως πως δεν είναι εφικτή η προβολή ταινιών στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου και δεν γίνεται σχετική αναφορά από την αστυνομία στην καταγραφή των συνθηκών της σύγκρουσης. Τέλος, ο Μπαρέσι δηλώνει πως το Tesla S κινούνταν τόσο γρήγορα που διαπέρασε το τρέιλερ του φορτηγού του με τέτοια ταχύτητα ώστε δεν έγινε αντιληπτό από τον οδηγό του φορτηγού.

Όπως εξηγεί το auto.in.gr, σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής σήμανσης καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα σαρώνει το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.

Η συνδυαστική λειτουργία όλων των παραπάνω με τη συνδρομή των χαρτών υψηλής ακρίβειας, σχεδιασμού της Tesla εξασφαλίζει ιδιαίτερη ακρίβεια στο Autopilot σε σημείο που εκτός από το να «διαβάζει» το δρόμο γύρω του, μπορεί να υπολογίσει βάσει της πυκνότητας της κυκλοφορίας και της μορφολογίας του οδικού δικτύου, ένα μποτιλιάρισμα σε μακρινή απόσταση αλλά και να κρίνει, βάσει των συνθηκών κατά πόσο πρέπει να αξιοποιήσει στοιχεία από τις κάμερες, το GPS ή το ραντάρ με βάση την αξιοπιστία τους.  Αυτή η ιδιότητα του Autopilot, επιτρέπει σύμφωνα με τις συστάσεις της Tesla, την ελαχιστοποίηση απρόβλεπτων αντιδράσεων του αυτόματου συστήματος διεύθυνσης.

Εκτός πόλης και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το Autopilot εξασφαλίζει ένα καθεστώς ημιαυτόνομης οδήγησης με το σύστημα «Αuto Lane Change» να δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα ενός έξυπνου cruise control το οποίο, μπορεί να αλλάξει και λωρίδα, αρκεί ο οδηγός να υποδείξει την πλευρά.

Μια άλλη παράμετρος λειτουργίας του Autopilot είναι και η δυνατότητα πλήρους αυτόνομης στάθμευσης με το αυτοκίνητο να εκτελεί μόνο του, τους απαιτούμενους ελιγμούς.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του συστήματος σε σχέση με τους πιο ευπαθείς χρήστες του δρόμου, ο Elon Musk, δήλωνε κατά τη διάθεση του λογισμικού τον Οκτώβριο του 2015 πως «λογικά θα αποτρέψει ένα ατύχημα με πεζό. Μπορεί να τους ανιχνεύσει. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους ποδηλάτες και να φρενάρει πριν τους χτυπήσει. Ωστόσο, οι οδηγίες μας είναι σαφείς, οι οδηγοί θα πρέπει να επαγρυπνούν και να είναι έτοιμοι να πάρουν τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή».

Επίσης, ο επικεφαλής της Tesla, εφιστούσε από τότε την προσοχή των ιδιοκτητών του Tesla Model S, προειδοποιώντας ότι η Tesla δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα που προκύψουν στη λειτουργία Autopilot.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια