Ο μίνιμαλ σχεδιασμός της Google

google
Έχετε σκεφτεί ποτέ γιατί η αρχική σελίδα της Google είναι τόσο απλή σχεδιαστικά; Ειδικά σε σχέση με τις άλλες του ανταγωνισμού της για την εποχή που είχε πρωτοξεκινήσει;

Την απάντηση δίνει η 20ή υπάλληλός της και πρώτη γυναίκα στο εργατικό δυναμικό του γίγαντα του διαδικτύου, Marissa Mayer.
Η Mayer, τωρινή υπεύθυνη για τις υπηρεσίες τοποθεσίας της εταιρίας, ήταν υπεύθυνη για το πως «βίωναν» αισθητικά τα αποτελέσματα εύρεσής τους οι χρήστες του ίντερνετ μέσω της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης, για πάνω από μια δεκαετία.
Ενώ οι περισσότεροι απέδιδαν τη σχεδιαστική αυτή απλότητα του google.com στα γούστα της Mayer, η ίδια αποκάλυψε πως οφείλεται καθαρά στην περιορισμένη γνώση HTLM που είχε ο συνιδρυτής της εταιρίας, Sergey Brin.
O ίδιος της είχε απαντήσει σε ερώτηση σχετική με το θέμα, τότε τη δύσκολη εποχή της αρχής, ότι :»Δεν έχουμε webmaster και δεν ξέρω HTML».
O Brin, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, ανάρτησε μια πολύ απλή σελίδα αρχικά, χωρίς search κουμπί (δούλευε απλώς όταν ο χρήστης πάταγε το enter/return).
To κοινό στο οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε η σελίδα αρχικώς περίμενε μπροστά στην οθόνη του για να φορτωθεί και το υπόλοιπο περιεχόμενό της, έχοντας συνηθίσει από το σχεδιασμό των τότε μηχανών εύρεσης.

Έμοιαζε η τόση απλότητα της σελίδας να είχε τρομάξει τους χρήστες της σε πρώτη φάση. Ο καθένας τους κοίταζε την οθόνη του για 45 δευτερόλεπτα τουλάχιστον πριν ξεκινήσει να κάνει κάτι.
Έτσι η Mayer αποφάσισε να κάνει μια μικρή αλλαγή, η οποία θα δρούσε ως ένδειξη για το ότι η σελίδα ήταν φορτωμένη και έτοιμη για χρήση.
Πρόσθεσε το εξής μινιμαλιστικό στο τέλος της: Τυπικά στοιχεία για πνευματικά δικαιώματα, τα οποία δεν είχαν καμία ουσιαστική ύπαρξη εκτός αυτής του σινιάλου στο χρήστη να αρχίσει επιτέλους να τη χρησιμοποιεί.

Παρόλα αυτά τα ανορθόδοξα συστήματα, η Google, με το λιτό αυτό σχεδιασμό της, έγινε η Νο1 μηχανή αναζήτησης και ο διαφημιστικός γίγαντας του μέλλοντος, που ρυθμίζει πλέον σχεδόν μονοπωλιακά τις διαφημιστικές δαπάνες και τάσεις παγκοσμίως.

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια